Uzyskanie uprawnień FI(A) umożliwia wykonywanie pracy zarobkowej jako instruktor samolotowy i tym samym zdobywanie kolejnego doświadczenia w karierze lotniczej. Dla osób, które zdecydują się na realizacje szkolenia w naszej akademii, nie wykluczamy nienawiązania dalszej współpracy jako instruktor FI(A).
Informacje ogólne
Kandydat ubiegający się o udział w szkoleniu musi posiadać:
- w okresie 6 miesięcy poprzedzających rozpoczęcie szkolenia musi zaliczyć lot kontrolny z uprawnionym instruktorem FI(A), którego celem jest ocena czy kandydat może rozpocząć szkolenie.
- odbyć 10 godzin szkolenia w locie według wskazań przyrządów na odpowiedniej kategorii statku powietrznego, z czego nie więcej niż 5 godzin czasu ćwiczeń na ziemi według wskazań przyrządów na urządzeniu FSTD
- wykonać 20 godzin lotu nawigacyjnego VFR w charakterze pilota dowódcy na odpowiedniej kategorii statku powietrznego
- wykonać co najmniej 200 godzin czasu lotu na samolotach, z czego 150 godzin w charakterze pilota dowódcy;
- wykonać co najmniej 30 godzin czasu lotu na samolotach jednosilnikowych tłokowych, z czego 5 godzin musi być wykonane w okresie 6 miesięcy poprzedzających lot kontrolny określony w FCL.930.FI lit.a
- wykonać lot nawigacyjny VFR w charakterze pilota dowódcy, w tym lot na odległość co najmniej 540 km (300 mil morskich), w trakcie którego należy wykonać lądowania z pełnym zatrzymaniem na 2 różnych lotniskach.
Teoria
- 125 godzin stacjonarnie
Praktyka
- 25 godzin w samolocie jednosilnikowym Tecnam 2008
- 5 godzin w symulatorze lotów ALSim ALX