Uprawnienie MEP(L) umożliwia wykonywanie lotów w samolotach wielosilnikowych tłokowych. Po jego zdobyciu można przejść do szkolenia CPL(A) zgodnie z programem w LOT Flight Academy.

Informacje ogólne
Szkolenie jest podzielone na dwa etapy:
W trakcie szkolenia teoretycznego przybliżymy wszystkie różnice związane z wykonywaniem lotów na samolocie dwusilnikowym a jednosilnikowym. Opowiemy o jego budowie, silnikach, instalacjach i procedurach. Liczbę godzin szkolenia teoretycznego zwiększyliśmy z 7 do 10. Dzięki lepszemu przygotowaniu teoretycznemu, szkolenie praktyczne będzie bardziej efektywne.
Szkolenie praktyczne, w którego trakcie będziemy szlifować pilotaż w warunkach normalnych oraz przede wszystkim uczyć radzić sobie z awarią jednego z silników i asymetrią ciągu. Kładziemy nacisk na procedury, check-listy i podzielność uwagi w kokpicie. Szkolenie ma na celu przygotowanie pilota do sytuacji awaryjnych i na bezpieczne sprowadzenie samolotu na ziemię.
Szkolenie teoretyczne MEP(L)
- 10 godzin szkolenia teoretycznego
Szkolenie praktyczne MEP(L)
- 6 godzin szkolenia praktycznego w samolocie Tecnam 2006T.
*NOWOŚĆ*
Szkolenie CRI (Uprawnienie instruktora do szkolenia na klasę samolotów wielosilnikowych)
Już 19.11.2025r. rozpoczynamy szkolenie CRI- dla instruktorów, którzy chcieliby rozpocząć prowadzenie szkoleń na samolotach wielosilnikowych.
Szkolenie CRI to:
- rozwinięcie kompetencji dydaktycznych,
- doskonalenie techniki lotu i pracy w kokpicie,
- możliwość dalszego rozwoju kariery w sektorze szkoleniowym.
- 10h szkolenia teoretycznego
- 5h szkolenia na samolocie dwusilnikowym (Tecnam P2006)
Wymagania do rozpoczęcia szkolenia:
- Ukończone 18 lat
- Wykształcenie min. średnie
- Orzeczenie lotniczo-lekarskie klasy 1
- Min. 500h nalotu ogólnego
- Min. 30h nalotu PIC na samolocie wielosilnikowym
- Uprawnienie FI(A) bez ograniczeń
- Posiadać ważne uprawnienie MEP(L)
Koszt szkolenia: 15 000zł brutto
*w pakiecie CRI + IRI, koszt 22 000zł brutto
** nie ma możliwości finansowania szkolenia w oparciu o umowę lojalnościową
*** Jeżeli kandydat nie posiada przeszkolenia na Tecnam P2006, należy doliczyć szkolenie na typ
